A Családi Vállalkozások munkacsoport 2019. tavaszi workshopján ismét maximális létszámmal vettek részt a családi vállalkozók tulajdonosai, vezetői. A helyszín a szokásos balatonkenesei Telekom Hotel volt, amely időközben az Accenthotels szállodalánc tulajdonába került. Az üzleti modellezés témáját folytattuk vállalkozói szemléletmóddal és praktikákkal, amelyet Hornák Zoltán egy nagyon újszerű és magas színvonalú előadásban foglalt össze.
A kezdeti bemutatkozások után Zoli előadásában kifejtette, milyen sikerre vezető módszereket lehet alkalmaznunk a modern pszichológia technikáival. Kiemelte, hogy a vezető legfontosabb képessége a fókuszálás, vagyis mindig tisztában legyen azzal, mi a legfontosabb! Erre végrehajtottunk egy kisebb gyakorlatot is.
Megtudtuk, hogy mik a pozitív és negatív gondolkozás jellemzői, amelyre számos példát mutatott be. Megismertük a SPIN (Status – Problem – Implication – Need Pay off) technikát, amely segíthet a nehéz helyzetek megoldásában. Szombaton ezt gyakoroltuk is.
A gondolkozási módszerek négy csoportba oszthatók és ezekhez eltérő kérdéssorozat tartozik:
- Vízionalista gondolkozás
- Stratégiai gondolkozás
- Taktikai gondolkozás
- Operatív gondolkozás
A válság: olyan helyzet, amit nem tudunk kezelni. Mit tegyünk válság esetén? Kezdjünk el tanulni, ugyanis minden válságból van kiút! Csak meg kell keresni hogyan! És akkor rájövünk, hogy nincs is válság…
Megismertük a siker képletét Barabási Albert-László nyomán és azt a definíciót, hogy a siker, az tulajdonképpen mások hite. Betekinthettünk a meggyőzés tudományába, az alkalmazható technikákba. Számba vettük a személyiség típusokat és viselkedésüket a döntési folyamatban. Az előadás végén még áttekintettük az enneagramot, amelynek alkalmazásával különböző tárgyalási stratégiát alakíthatunk ki.
Vacsora után a szokásos „borcontrolling” keretében beszélgettünk, ismerkedtünk egymással.
Szombaton az első órában Zoli még kiegészítette az előadását a cash-flow, avagy pénzáram technikájával, azaz hogyan célszerű a cég gazdálkodását elemezni, mire kell figyelni, hogy folyamatosan finanszírozható és emellett nyereséges legyen. Zárásképpen bemutatta a Growth Hacking gazdasági mutatóját.
Ezt követően ismertette a három előkészített feladatot, amelyeket a társaság kis csoportokban oldott meg:
- SPIN technika
- Cash-flow pénzáramlás
- Növekedési folyamat
A munka eredményét ebéd után mutatták be a csoportok.
Általános vélemény volt, hogy mindenki nagyon hasznosnak értékelte az összejövetelt és nagyon jól érezte magát.
Megállapodtunk, hogy a következő találkozón a DIGITALIZÁCIÓ lesz a téma. A következő workshop időpontja: 2019. szeptember 20-21. és a helyszín ismét Balatonkenesén a Telekom Hotel lesz.
A beszámolót készítette:
Schwarczenberger Mária
MCE ügyvezetőség tagja
CsV munkacsoport vezetője